Puhelumme loputtua, juoksin suoraan alas. Puin takkini päälle, ja nappasin kenkäni kaapista. "heippa äiti!" Huusin äidilleni, joka hääräili jotain keittiössä, niinkuin melkein aina. "Äläpä mene minnekkään." Äitini sanoi, ja vetäisi minua takkini hupusta. "Minne sitä ollaan menossa?" Hän jatkoi. "Kiiiirjaaastooooon!" Huusin, ja venytin kaikkia vokaaleja sanassa. "Hah. en usko sinua" Äitini sanoi, ja talutti minut sohvalle istumaan. "Mutta menen oikeasti!" huusin. "En usko siltikään. Menet oikeasti tapaamaan jotain huumediileriä." Äitini sanoi, ja käveli takaisin keittiöön. "Luuleksää mua iha pöljäksi?" Huudahdin hänelle, ja näytin mielessäni kieltä. Äitini on todella vainoharhainen ihminen. Luulee jopa tuollaista minusta. pah. "No mitä kirjoja sieltä haet?" Äitini kysyi, ja laittoi kätensä puuskaan. "Nuortenkirjoja, sekä yhtä koulukirjaa" valehtelin nopeaa. Ei hän uskoisi jos sanoisin jotain, joo meen hakemaan Japanin sukukirjoja sieltä lalalalaaaa. "Saat 15minuuttia aikaa käydä kirjastossa. Jos myöhästyt, et pääse viikkoon edes Tomolle kylään" Hän sanoi, ja jatkoi tiskaamista. "Okei. Heippa!" huudahdin juoksien ulos. Otin pyöräni, ja lähdin pyöräilemään suoraan kirjastoon. Pääsin ensimmäisille liikennevaloille, katsoin taakseni ja näin äitini siellä. Valot vaihtuivat, ja lähdin pyöräilemään yhä nopeampaa. Hän oli nolo, kun seuraili minua niin. Kirjastolla katsoin taakseni. En nähnyt häntä. Astelin kirjastoon, ja kysyin kirjastotädiltä Japanin sukukirjoja. Sain yhden, katsoin sisällysluetteloa. "Mori sivut 38-71! Meitähän on paljon!" huudahdin vahingossa, ja kaikki katsoivat minua sanoen; "ssshh..". Nolostuin, ja lähdin kävelemään lainauskoneelle. Lainasin; "Japanin Suurin Sukukirja"-nimisen kirjan. Poikkesin kauppaan lähtiessäni, ja ostin itselleni viinirypäleen makuisen tikkarin. Kun saavuin kotiin, äitiä ei näkynyt missään. Juoksin huoneeseeni hänestä piittaamatta, ja soitin Tomolle. Puhelu meni suoraan vastaajaan.

Aamulla heräsin kymmeneltä. Hysteerinen äitini oli jo herännyt, ja isä oli taas töissä. Ei häntä enää näekkään ollenkaan. Pakkasin kännykkäni, kirjan, omenan ja pienen mehupurkkini laukkuuni, ja lähdin pyöräilemään Tomolle. Äitini ei sanonut mitään, onneksi. Kai hän luotti minuun. Tai sitten ei, mutta hän ei vain viitsinyt sanoa mitään. Pian olin Tomon pihalla. Juoksin ovelle, ja koputin. Hänen äitinsä tuli avaamaan. "Hei yumeko! Etsit varmaan Tomoa?" Hän kysyi iloisesti minulta. Nyökkäsin vastaukseksi hymyillen. Rouva Mori ohjasi minut yläkertaan. Tomo penkoi siellä kirjahyllyä. Hänellä oli pinossa kirjaa. "Mooooi Tomo!" Huudahdin. Tomo säikähti, sillä ei varmaan ollut huomannut minun hiippaillen hänen huoneeseensa. "terve yume." Hän sanoi minulle, ja otti vielä yhden kirjan hyllystä. Hän istui sängylleen. "Montako kirjaa kirjastossa oli?" Hän kysyi. Otin kirjan laukustani, sanoen; "yks". "Määpä löysin kuusi" Hän sanoi, ja istui kirjapinon päälle. "Aletaanko tutkimaan niitä?" Kysyin. Tomo nyökkäsi vastaukseksi, ja otti yhden kirjan altaan. Kirjan kannessa luki isosti: "Morin Suuri Sukupuu". Tomo alkoi tutkimaan kirjaa. Siellä kerrottiin Morin suvun historiasta. Hän selaili kirjaa, löytäen otsikon; "sukupuu". Hän tutkaili sukupuuta, ja naurahti; "Hei tuolla on sun äitis ja isäs nimi!" Repäisin kirjan Tomon kädestä, ja katsoin sitä. Siellä tosiaan luki vanhempieni nimet, ja isovanhempieni! Minua vain.. ei ollut. Katsoin toiselle puolelle puuta. "Nozomi Mori.." sanoin hiljaa. "Sehän on äitisi?" Kysyin Tomolta. Hän nyökkäili. Nozomista johti viiva alemmas, jossa luki "Hikaru Mori" ja sen vieressä, "Adoka Mori".
~Täädäädäää ;D uush :D vain yks kuva. sori :D~




